wróć

porady weterynaryjne

Enostoza

Witam, moj piesek, 1, 5 roczny amstaf kustyka na pzrednia lapke, podejrzewam enostoze i mam pytanie czy przy tej chorobie konieczne jest przeswietlenie takie jak pod dysplazje w narkozie?? Czy moze byc zwykle przeswietlenie. I czy warto od razu podac leki przeciwzapalne? Czy wtedy gdyby np okazalo sie ze to nie enostoza tylko dysplazaja to leki ukryja ten problem? Pozdrawiam i dziekuje.

Odpowiedź

lek.wet Danuta Czaplicka

Jedynie lekarz wet. w bezpośrednim badaniu może określić, czy podejrzenie enostozy jest uzasadnione. Jeżeli się to potwierdzi, badanie RTG nie wymaga znieczulenia ogólnego pod warunkiem, ze pies leży spokojnie. Decyzję co do zasadności podawania konkretnych leków podejmuje się po rozpoznaniu choroby, w zależności od stanu pacjenta. Proszę pamiętać, że enostoza nie jest jedyną chorobą młodych psów powodującą kulawiznę.
    czy odpowiedź była pomocna?
Gabinet weterynaryjnyZEBRAlek.wet Danuta Czaplicka
zapamietaj
Zachodnia 40
Łęczyca

godziny otwarcia:
dzisiaj 15:00 do 20:00
placówka pełni dyżur telefoniczny w nagłych wypadkach
poza podanymi godzinami pracy
telefon dyżurny: 603762578

• zobacz na mapie
  • Dodaj na FB

Podobne pytania

Czy to enostoza?

Mam 6-miesięcznego owczarka niemieckiego. 7 dni temu (16. 10. 2011r. ) miał temperaturę..

Enostoza i piszczenie u psa

Dzień dobry, mam 8, 5-miesięcznego mieszańca berneńskiego psa pasterskiego z owczarkiem..

InformacjaPorada internetowa nie mo?e stanowi? podstawy do leczenia. Do postawienia prawidłowej diagnozy i leczenia konieczne jest zbadanie pacjenta. W żadnym wypadku diagnoza postawiona on-line nie mo?e by? traktowana jako ostateczna. Witryna vetopedia.pl ani lekarz udzielający porady nie ponosi odpowiedzialności za poradę udzieloną przez internet.
oddam psa
qq