ile razy w roku odrobaczasz swojego pupila
wróć

porady weterynaryjne

Wywiezienie psa z Angli do Polski

Sluszalam ze pies wyjezdzajacy z uk musi pozostac w polsce przez okres 6 miesiecy. Moj piesek ma juz paszport i zostaly mi jeszcze dwa miesiace z szescio miesiecznej kwarantanny w uk. Czy ta sama kwarantanna musi sie odbyc w polsce czy to nie prawda???

Odpowiedź

lek.wet Andrzej Alweil

Pies z uk, ma prawo w każdej chwili wrócić do swojego domu !!!. Musi spełniać warunki weterynaryjne.
Zwierzęta towarzyszące (psy koty i fretki) przemieszczane w celach niekomercyjnych
z państw Unii Europejskiej do Polski muszą spełniać następujące wymagania:

1.Muszą być zidentyfikowane za pomocą:
czytelnie wytatuowanego numeru, lub
mikroczipu, zgodnego z wymaganiami normy ISO 1784 lub Aneksu A do normy ISO 11785 (w przypadku, gdy mikroczip nie spełnia wymagań żadnej z ww. norm, właściciel zwierzęcia lub osoba za nie odpowiedzialna w imieniu właściciela, musi zapewnić możliwość odczytania numeru mikroczipu podczas jakiejkolwiek kontroli, tzn. musi dysponować czytnikiem);

2.Muszą zostać zaszczepione przeciwko wściekliźnie (przedmiotowe szczepienie uzyskuje ważność po upływie 21 dni od jego dokonania w przypadku pierwszego szczepienia wykonanego u zwierzęcia w wieku powyżej 3 m-ca życia (Decyzja Komisji Nr 2005/91/WE z dnia 2 lutego 2005r. ustanawiająca okres, po którym szczepienie przeciwko wściekliźnie uważa się za ważne). W przypadku kolejnych szczepień przeprowadzanych regularnie w odstępach zalecanych przez producenta szczepionki (dawki przypominające), szczepienie uzyskuje ważność w dniu podania dawki przypominającej szczepionki. Jeśli właściciel lub osoba odpowiedzialna za zwierzę nie posiada zaświadczenia o dokonaniu ostatniego szczepienia zwierzęcia zgodnie z zaleceniami producenta szczepionki, kolejne szczepienie jest odpowiednio traktowane jako pierwsze szczepienie i nabywa ważności po upływie 21 dni od daty jego dokonania).

3.Muszą być zaopatrzone w paszport, wystawiony przez upoważnionego lekarza weterynarii, poświadczający ważność szczepienia przeciwko wściekliźnie.

UWAGA!

PRZEMIESZCZANIE PSÓW, KOTÓW I FRETEK
W WIEKU PONIŻEJ 3 MIESIĄCA ŻYCIA
NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
JEST NIEDOZWOLONE
    czy odpowiedź była pomocna?
Gabinet weterynaryjnylek.wet Andrzej Alweil
zapamietaj
ks. Kapicy 15
Tychy

godziny otwarcia:
dzisiaj 9:00 do 13:00 oraz 16:00 do 19:00
placówka pełni dyżur telefoniczny w nagłych wypadkach
poza podanymi godzinami pracy
telefon dyżurny: 606464414

• zobacz na mapie
  • Dodaj na FB

Podobne pytania

Przywoz psa z polski do uk

Witam mieszkam na terenie wielkiej brytanii i od roku staram sie sprowaic tu swojego pupilka ...

Popęd u 9 tygodniowego psa gońzcy polski

Witam posiadam od dwóch dni szczeniaka rasy gończy polski. Pacjent cały zdrowy, tylko jeszcze ..

Szczepienia wymagane przy wjeździe do polski

Witam, potrzebuje informacje na temat szczepien wymaganych przy wjezdzie z psem na teren polski z..

Przewóz psa do Angli

Dziendobry chcialem sie zapytac jak wyglada przewoz psa do uk czy jak kupie 10 tygoniowego pieska..

Pitbull - podróż z Irlandii do Polski

Witam. Obecnie przebywam w irlandii i mam tu psa rasy pitbull. Chcę wybrać się z nim na święta ..

Chcę sprowadzić psa z polski do irlandii

Chciałabym dowiedzieć się jakie dokumenty są potrzebne do przewozu psa do irlandii gdzie te..

Wyjazd psa do Angli

Chciałabym się dowiedzieć jakie kryteria musi spełniać moja 8letnia sunia aby wyjechała ze..

Witam posiadam suczkę Gończy polski 3..

Witam wstałem dziś rano i zauważyłem,że moja suczka ma problem z oddawaniem moczu. Wychodzi na ..

InformacjaPorada internetowa nie mo?e stanowi? podstawy do leczenia. Do postawienia prawidłowej diagnozy i leczenia konieczne jest zbadanie pacjenta. W żadnym wypadku diagnoza postawiona on-line nie mo?e by? traktowana jako ostateczna. Witryna vetopedia.pl ani lekarz udzielający porady nie ponosi odpowiedzialności za poradę udzieloną przez internet.
oddam psa
qq