Czy Twój lekarz przekazuje informacje o zdrowiu pupila w sposób jasny i zrozumiały?

Wyniki przeprowadzonej ankiety wskazują, że większość osób biorących udział w badaniu ma dobry kontakt z lekarzami weterynarii zajmującymi się ich zwierzętami, jednak w ponad 30% przypadków należy poprawić wzajemną komunikację.
Jak bywa niemal we wszystkich życiowych sprawach, wina na pewno nie leży po jednej stronie i aby było lepiej zarówno lekarze, jak i ich klienci, muszą się postarać, bowiem dobra komunikacja ma służyć zdrowiu naszych podopiecznych. Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie wzajemne wysłuchanie swoich racji, co można to uczynić na wiele sposobów.

Czy Twoj lekarz przekazuje informacje o zdrowiu pupila w sposób jasny i zrozumiały?

tak 61%
nie 15%
nie zawsze 23%


Czy Twój lekarz przekazuje informacje o zdrowiu pupila w sposób jasny i zrozumiały?

Wyniki przeprowadzonej ankiety wskazują, że większość osób biorących udział w badaniu ma dobry kontakt z lekarzami weterynarii zajmującymi się ich zwierzętami, jednak w ponad 30% przypadków należy poprawić wzajemną komunikację.
Jak bywa niemal we wszystkich życiowych sprawach, wina na pewno nie leży po jednej stronie i aby było lepiej zarówno lekarze, jak i ich klienci, muszą się postarać, bowiem dobra komunikacja ma służyć zdrowiu naszych podopiecznych. Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie wzajemne wysłuchanie swoich racji, co można to uczynić na wiele sposobów.

Podczas bezpośredniej rozmowy możliwa jest fantastyczna interakcja rozmowców, a to stwarza świetne warunki do wręcz natychmiastowej poprawy wzajemnych relacji. Niestety nie każdy jest w stanie zdobyć się na rozpoczęcie takiej rozmowy i nie każdy ma w sobie tyle cierpliwości i tolerancji, aby rozmowa była konstruktywną dyskusją, a nie kłótnią jeszcze bardziej oddalającą nas od wzajemnego zrozumienia. Trzeba być naprawdę dobrym obserwatorem i poniekąd psychologiem, aby rozmowę z osobą, jakby na to nie patrzeć, obcą nam w znaczącym stopniu, utrzymać na wymaganym poziomie.

Bezpieczniejszą dla obu stron formą przedstawienia swoich zastrzeżeń będzie forma pisemna. I tutaj apel do wszystkich lekarzy, aby umożliwili swoim klientom wypełnienie anonimowych ankiet w celu poprawy wzajemnych relacji oraz podwyższenia jakości świadczonych usług.

Drogie koleżanki / drodzy koledzy, dzięki odpowiednio sformułowanym pytaniom oraz odpowiedziom w formie punktowej skali, możemy nie tylko doświadczyć pisemnej krytyki, ale również “uskrzydlających” pochwał. Aby nie traktować tego sposobu jako jednostronną możliwość wyrażenie myśli, przedstawmy również pisemne swoje prośby do klientów - nic nie stoi na przeszkodzie, aby w sposób kulturalny napisać ważne dla nas rzeczy i informacje takie wywiesić w poczekalni.

Dajemy w ten sposób prosty komunikat - cenię Ciebie za to i za to, nie lubię tego i tego, a teraz proszę Cię, napisz co myślisz o mnie. I tutaj apel do wszystkich klientów zakładów weterynaryjnych - krytykujcie i chwalcie personel, jeżeli tylko macie odwagę, mówcie wprost, że potrzebujecie ankiet i rozmów na takie tematy, aby dawać motywację do działania i zmian.
Nie można powiedzieć, że któryś ze sposobów poprawienia wzajemnych relacji jest lepszy czy gorszy - każdy jest odpowiedni pod warunkiem, że zainteresowane strony podejdą do sprawy z entuzjazjem i “otwartym umysłem”.

data publikacji artykułu: 2014-12-08

Popularne teraz

Komentarze