wróć

Zdrowie kota

2 / 5   poprzednia_stronanastępna_strona

Rezonans magnetyczny w weterynarii

Rezonans magnetyczny (MRI, z ang. magnetic resonance imaging ) to jedna z podstawowych technik diagnostyki obrazowej (tomografii). Jest ona..

Tic-off - bezpieczne usuwanie kleszczy

Najlepszą ochroną przed chorobami odkleszczowymi jest unikanie kontaktu z kleszczami, a w przypadku ukąszenia szybkie, prawidłowe i..

Kolonoskopia u zwierząt

Badania endoskopowe zapoczątkowane zostały w XIX w. we Frankfurcie. Dużą rolę w rozwoju tej metody diagnostycznej odegrał polski profesor..

Gastroskopia u zwierząt

Endoskopia jest to ogólna nazwa zabiegów diagnostyczno - leczniczych, które polegają na wprowadzeniu do wnętrza ciała (człowieka lub..

Zapalenie trzustki u kota

Pancreatitis - stan zapalny zewnątrzwydzielniczej części trzustki - jest chorobą często występującą i podstępną. Wykazuje ona..

Żółtaczka u kota

Żółtaczka jest objawem chorobowym, a nie jednostką chorobową. Jej występowanie związane jest z zaistnieniem choroby podstawowej, której..

Jak usunąć kleszcza

Wzrost temperatury otoczenia powoduje wzrost aktywności kleszczy. Te pasożyty są bardzo niebezpieczne, ponieważ przenoszą wiele chorób...

Świerzbowiec uszny i świerzbowiec koci

Istnieją trzy rodzaje świerzbowca (wywołującego chorobę zwaną popularnie świerzbem), za których przyczyną zaobserwować możemy objawy..

Preparaty Spot on

Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się preparaty spot- on przeciw pasożytom zewnętrznym. Są skuteczną metodą przeciw pchłom,..

Choroba Aujeszkyego

Do zarażenia wirusem zwierząt domowych, takich jak pies lub kot, najczęściej dochodzi poprzez spożycie surowych bądź niedogotowanych..

Test na Boreliozę

Od niedawna test na boreliozę jest dostępny na Polskim rynku. Szczególnie narażeni na ukąszenia kleszczy i przenoszone przez nie choroby..

Eutanazja

Decyzja o przeprowadzeniu eutanazji na ukochanym zwierzaku należy do najtrudniejszych w życiu opiekuna. Jest ona rozwiązaniem ostatecznym,..

Kamienie moczowe

Choroby dolnych dróg moczowych (ang. LUDT - lower urinary tract disease) stanowią duży odsetek w katalogu przypadłości nękających naszych ..

Grupy krwi u kotów

U niektórych zwierząt domowych, podobnie jak u ludzi, występują różne grupy krwi. Podział na grupy krwi dotyczy m. in. kotów, choć..

Lamblioza

Lamblioza (inaczej giardioza) jest chorobą psów i kotów wywoływaną przez pierwotniaki Giardia canis oraz Giardia cali. Bytują w jelicie..

Niedokrwistość autohemolityczna

Niedokrwistość autohemolityczna, znana też pod nazwą AIHA (ang. autoimmune hemolytic anemia) lub IMHA (ang. immune-mediated hemolytic..

Trzecia powieka u kota

Budowa kociego narządu wzroku jest dość charakterystyczna, gdyż oko wyposażone jest w dodatkową powiekę. Jest to tzw. migotka, czyli..

Biegunka u kota

Biegunka u kotów, zwłaszcza młodych, może być bardzo niebezpiecznym objawem. Jeśli w porę nie pomożemy kotu cierpiącemu z powodu..

Głuchy kot

Dla kota słuch jest bardzo ważnym zmysłem. Pomaga sprawnie polować, a także ostrzegać przed niebezpieczeństwem. Jeśli z jakichś..

Niewidomy kot

Wzrok to dla kota jeden z najważniejszych zmysłów. To dzięki niemu zwierzę doskonale radzi sobie ze zdobywaniem pożywienia. Dlatego utrata ..

Amputacja łapy u kota

Zdarza się, że kot w wyniku choroby, wypadku lub wad wrodzonych traci kończynę. Przyczyn utraty łapy może być wiele. Amputacja może być ..

Niewydolność trzustki u kota

Trzustka pełni w organizmie kota ważną funkcję – jest odpowiedzialna za produkcję insuliny, a jej enzymy biorą udział w procesie..

Poród i okres poporodowy u kotki

O zbliżającym się porodzie u kotki świadczy kilka charakterystycznych objawów. Kotka staje się podenerwowana, co chwilę zagląda do..

Ciąża u kota

W ciągu roku kotka jest gotowa do zapłodnienia (czyli przechodzi okres rui) około 2-4 razy. W tym czasie kotka zachowuje się w..

Choroby wątroby u kota

Wątroba u kota pełni wiele ważnych funkcji, dlatego w przypadku jej uszkodzenia lub niewydolności organizm kota narażony zostaje na wiele..

Niebezpieczne wakacje

Miesiące letnie to przyjemny okres urlopów, ładnej pogody, leniuchowania i spędzania większej ilości czasu z naszymi pupilami. Jednak..

Zaćma u kota

Choroby oczu u kotów doprowadzić mogą do utraty najważniejszego zmysłu tego zwierzęcia - wzroku. Dlatego nie można ignorować objawów..

Choroby rogówki u kota

Choroby oczu u kotów mogą doprowadzić do utraty wzroku, który jest najważniejszym zmysłem dla tego zwierzęcia. Dlatego nie można..

wróć

Zdrowie kota