Pies gryzie ogon i łapy

Mam psa w wieku około 5 lat. Wygląda na wilczka, jest to przybłęda. Miał około 1 roku, gdy przyszedł do nas. Po jakimś czasie jego zachowanie się zmieniło - zaczął gonić gryźć ogon i łapy, szczeka i warczy, czasem robiąc sobie ranki. Po wizytach u weterynarza zostały wykluczone robaki, a pies dostał leki uspokajające i przeciwzapalne, ale to nic nie pomaga. Pies w stosunku do nas nie jest agresywny. Kiedy w trakcie gryzienia gdy się mu chce przerwać i krzyknie się jego imię albo by przestał, to przestaje. Zaczyna się gryźć, gdy jest wyraźnie podniecony. Kiedy się go głaszcze, zaczyna spoglądać na ogon. Kochamy naszego pieska i chciałabym go wyleczyć, ale już sił brak. Inny lekarz powiedział, że to może być coś z psychiką. Piesek w ciągu dnia jest w kojcu, od 3 lat ma towarzystwo mieszańca labradora. Pieski bardzo się lubią, na noc są wypuszczane, by się wybiegały - mają teren ok. 6000m2 do szaleństw. Pies nawet na otwartym terenie tak się zachowuje. Lekarz powiedział, że jedyne wyjście to go uśpić, bo to się nasila. Proszę o pomoc.

Odpowiedź

Opisane zachowania mogą mieć tylko i wyłącznie podłoże psychiczne, jednak niekoniecznie. Należy najpierw wyeliminować fizyczną przyczynę zmian (chorobową) i jeśli zostanie potwierdzona przyczyna psychiczna zastosować leczenie: terapia behawioralna wraz z farmakoterapią.  Sugeruję zwrócić się o pomoc zarówno do lekarza weterynarii - do innej osoby niż ta, która jako jedyne rozwiązanie podała uśpienie psa - oraz do psychologa zwierząt w Państwa miejscu zamieszkania.

• Odpowiedzi udzielił:

Konsultant portalu vetopedia.pl