wróć

porady weterynaryjne

Łupież u psa

Witam.Od sześciu miesięcy mam psa i żywiłem go odpowiednio i przez te sześć miesięcy nie miał tzw. łupieżu, ale nagle w ostatnim miesiącu go dostał. Piszę łupież, bowiem tak to wygląda, co złego czyniłem, że jego zawsze nader dobra sierść dostała coś takiego jak łupież u człowieka?. Proszę o radę w jaki sposób da się to zwalczyć i dlaczego do tego doszło uwzględniając, że stosuję szampon dla szczeniąt. dziękuję.

z poważaniem Cyprian Paweł Sztyler

Odpowiedź

lek.wet A. Poniewierska-Wojda

Przyczyn łupieżu może być wiele. Czasami jest to kwestia zbyt częstych kąpieli, co przesusza skórę ( pisze pan, że pies jest u pana od szściu miesięcy - w tym czasie powinien być kąpany 1 maksymalnie 2 razy). Łupież może mieć też podłoże niedoborowe ( brak witamin) lub grzybicze. W przypadku 2 ostatnich przyczyn konieczna jest wizyta u lekarza weterynarii, który zdiagnozuje przyczynę i ew. wskaże odpowiednie preparaty. W przypadku zbyt częstych kąpieli należy je bezwględnie zaprzestać, jedynie czesac psa 1-2 x tydzien.
Porada internetowa nie może stanowić podstawy do leczenia. Do postawienia prawidłowej diagnozy i leczenia konieczne jest zbadanie pacjenta. W żadnym wypadku diagnoza postawiona on-line nie może być traktowana jako ostateczna. Witryna vetopedia.pl ani lekarz udzielający porady nie ponosi odpowiedzialności za poradę udzieloną przez internet.
vetid
    czy odpowiedź była pomocna?
Gabinet weterynaryjny
zapamietaj
ul.Bp.Kaczmarka 18
Kielce

• zobacz na mapie
  • Dodaj na FB

Podobne pytania

InformacjaPorada internetowa nie może stanowić podstawy do leczenia. Do postawienia prawidłowej diagnozy i leczenia konieczne jest zbadanie pacjenta. W żadnym wypadku diagnoza postawiona on-line nie mo?e by? traktowana jako ostateczna. Witryna vetopedia.pl ani lekarz udzielający porady nie ponosi odpowiedzialności za poradę udzieloną przez internet.
oddam psa
qq