Piesek został uśpiony z powodu zapalenia jelit

Witam serdecznie
dokladnie 17 kwietnia kupilem pieska od jakiegos nie uczciwego pseudohodowcy ktory niestety z powodu stwierdzenia przez weterynarza - zapalenia jelit po tygodniu czasu musiał zostac uśpiony. Moje pytanie brzmi po jakim czasie moge kupic kolejnego szczeniaka aby nie narazac go na to aby zarazil sie bakteriami od zeszlego szczeniaka.

Odpowiedź

Witam, może pan wziąć szczeniaka nawet i jutro pod warunkiem, że maluch:
1. Będzie miał co najmniej 10 tydz. życia (najlepiej 12)
2. Był 3 razy odrobaczony
3. Został zaszczepiony przeciwko chorobom zakażnym. Te informacje powinny być zamieszczone w książeczce zdrowia szczeniaka, którą powinien pan otrzymać od hodowcy. Ponieważ przypuszczam, że przyczyna zapalenia jelit u pieska, o którym pan pisze, nie została jednoznacznie ustalona (przyczyną zapalenia jelit mogą być nie tylko bakterie, ale także m. In. Wirusy, pasożyty jelit, nieodpowiednia dieta itp) proponuję nową "wyprawkę" dla nowego malucha (kocyki, miski, zabawki, legowisko) oraz dokładne umycie miejsc, w których poprzedni szczeniak oddawał mocz i kał. Spełnienie powyższych propozycji pozwoli w dużym stopniu uniknąć kolejnej tragedii. Proszę oczywiście również po zakupie nowego pupila odwiedzić lekarza wet. Pozdrawiam, bfp
ps. Jeżeli zdecyduje sie pan na wzięcie szczeniaka, który nie był odrobaczany, nie jest zaszczepiony i jest w wieku poniżej 9 tyg. życia, to niezależnie od tego czy to będzie za miesiąc, sześć miesięcy czy też za rok, zawsze istnieje ryzyko, że tragedia powtórzy się.

• Odpowiedzi udzielił:

Konsultant portalu vetopedia.pl