Zanik czucia w tylnych kończynach

Zanik czucia w tylnych kończynach

Witam, mój 14 letni pitbull jest chory na niewydolność zastoinową serca od ponad roku zdiagnozowany i leczony z dobrym skutkiem, ale niestety od jakiegoś czasu wysiadają mu tylne łapy traci w nich czucie, gdy rano wstaje, a w ciągu dnia rozjeżdżają się przy próbie wstania. Dostawał leki, ale nie było efektu dostał zastrzyki i pomagały, ale tylko przez jakiś czas teraz dostał steryd, co działa tydzień i była poprawa przez 9 dni, potem wrócił problem, znowu dostał zastrzyk ze sterydu działający miesiąc i poprawa była 2 godziny od podania i utrzymuje się do dziś, ale boimy się, bo sterydów nie można podawać ciągle i długo. Czy może jakiś lekarz stąd miał podobny przypadek i wie co mogło, by zadziałać nie szkodząc na serce? Dziękuje za odpowiedz, pozdrawiam.

Odpowiedź

Choroby kręgosłupa i stawów dotykają większość starszych zwierząt. Można spróbować podawać zamiast sterydów leki niesterydowe przeciwzapalne długo działające (np. Trocoxil). Proszę porozmawiać o tym z lekarzem wet. , który prowadzi Pani psa. Jeżeli zmiany zwyrodnieniowe w kręgosłupie są odpowiedzialne za objawy to warto pomyśleć o suplementacji wit. z grupy B. bfp

  


Rejestracja

Lekarze weterynarii

Lekarze mogą odpowiadać na pytania użytkowników strony, zarzadzać swoim kontem i danymi lecznicy

Własciciele zwierząt

Dodawać pytania bez ograniczeń i otrzymywać odpowiedzi w pierwszej kolejności, dodawać zdjęcia do zadawanych pytań i wiele innych.