Biegunka i widoczna trzecia powieka u kota

Witam
Mój kot ma 4 miesiące. W moim domu przebywa dwa miesiące i praktycznie od tego czasu cierpi na biegunkę. Weterynarz uznał iż przyczyną może być zarobaczenie, kotek dostał więc pastę na odrobaczenie, efektem były wymioty i biegunka. Tydzień temu zawitaliśmy z kotem do weterynarza po raz kolejny. Kotek znowu miał biegunkę, nie miał apetytu, uporczywie lizał odbyt, był osowiały unikał zabawy a do tego zwłaszcza rano i wieczorem sporą część oka przysłaniała Trzecia powieka. Weterynarz zapytał tylko czy kot był szczepiony (nie), zaaplikował jakieś dwa zastrzyki, i dostaliśmy również tabletki: Baytril i Tolfedine 6 mg. U weterynarza byliśmy 14. 08., dziś jest 18. 08. weterynarz twierdził że po tym powinna ustąpić biegunka, tymczasem tak sie nie stało. Kotek ma nadal biegunkę i ma to tego problemy z jej utrzymaniem, tzn. pojedyncze krople kału na dywanie zamiast w kuwecie. Zostało jeszcze kilka tabletek Baytrilu do zaaplikowania, ale nie wiem co mam robić - czekać do końca kuracji czy znowu biec do weterynarza?

Odpowiedź

Przy wszelkich problemach żołądkowo-jelitowych konieczna jest kuracja pozajelitowa. Dotyczy to zarówno leków jak i pożywienia. Kot powinien dostawać wszelkie leki w zastrzykach oraz kroplówki ( podskórne lub dożylne). Nalezy zrobic minimum 24 godzinną głodówkę. Po tym czasie można dopiero wejść ze specjalnym dietetycznym jedzeniem. Odrobaczenie prawdopodobnie trzeba będzie powtórzyć ( ponieważ po poprzednim były wymioty).
Przyczyn takiego stanu kociaka może być wiele : zła dieta, zarobaczenie, wirusy, bakterie...Proszę nie zwlekać z kolejną wizytą u lekarza, ew poradzić się innego specjalisty.

• Odpowiedzi udzielił:

Konsultant portalu vetopedia.pl