Szczeniak szczepiony dostał ogromnego apetytu !!!

Witam. Od razu podam fakty a na końcu pytanie :

- szczeniak ma 8 tygodni "beagle"
- pierwsza szczepionka wykonał hodowca po 4 tygodniach szczepionka "biocan dp"
- odrobaczył (podobno)
- druga szczepionka po 8 tygodniach "nobivac dhppi"
- dostaliśmy tabletki na odrobaczanie i zipyran plus i wskazanie aby podać 1/4 tabletki na początku listopada

krótki opis :
pieska mamy od 4 tygodni, żywiony według instrukcji hodowcy tj. 2 x dziennie sucha karma royal junior i 1 x dziennie sypki ryż wraz z wątróbką ( rano i wieczorem karma a w południe ciepłe danie)
piesek zachowywał się normalnie wiedziałem że ta rasa ile widzi tyle zje ale nie był zbyt namolny o jedzenie w miarę go przyzwyczajaliśmy aby miał posiłki o stałych porach w wadze 35-40 g. W piątek byliśmy ze szczeniakiem do szczepienia w wyznaczonym terminie na 2 szczepionkę opisaną wyżej trochę pisku itd. Po powrocie do domu ogólnie piesek wstawał do posiłków ale był osłabiony / ospały sumując przespał całą resztę dnia z przerwami na małą zabawę i posiłki. Ok przeszło mu i tak weekend świąteczny wszystko wróciło do normalności. Dziś poniedziałek zaczęło się :( w odchodach psiaka znaleźliśmy robaczki (chyba larwy - ruszały się ) wobec czego podaliśmy tabletkę na odrobaczanie wraz z karmą. Kolejna kupa psiaka wykazała również robaczki ale już żaden się nie ruszał. W dalszym ciągu obserwujemy kupę psa. Ale problem dopiero tutaj opisuję . Szczeniak strasznie się dopomina o jedzenie ! Piszczy szczeka, wogule nie kładzie się w swoim legowisku, , , od 10:00 godziny do teraz nawet na chwilę nie spał gdzie jak to szczenię śpi większość dnia. Straszny ma apetyt i je łapczywie. Proszę o wypowiedz na opisaną wyżej sytuację ? Co "wy" lekarze sądzicie na ten temat ? Mam nadzieję że to normalne u szczeniąt. Dziękuję i pozdrawiam !!!

Odpowiedź

My, lekarze weterynarii, sądzimy, że szczepienie przez hodowcę jest wykonywaniem czynności bez uprawnienia do niej, zagrożone karą ograniczenia wolności lub grzywny (art 30 Ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt).

My, lekarze weterynarii, sądzimy, że szczepienie szczeniąt szczepionką Biocan DP w 4 tygodniu życia jest niewłaście, niezgodne z zaleceniami naukowymi oraz ulotką leku.

My, lekarze weterynarii, sądzimy, że podawanie podrobów (wątróbki) szczenięciu jest szkodliwe.

My, lekarze weterynarii, sądzimy, że prowadzenie obrotu lekami weternaryjnymi przez hodowcę jest naruszeniem obowiązującego prawa farmaceutycznego.

My, lekarze weterynarii, sądzimy, że słowa hodowcy nt. szczepienia czy odrobaczenia należy wrzucić do tego samego worka wiarygodności, co słowa komisanta samochodowego.

• Odpowiedzi udzielił:

Konsultant portalu vetopedia.pl