2018-11-20 16:00

Orangutany giną przez produkcje słodyczy

Orangutany stały się gatunkiem zagrożonym. Zdaniem Greenpeace International amerykański producent słodyczy przyczynia się do niszczenia lasów deszczowych, czyli naturalnego środowiska zwierząt. Mondelez został oskarżony o nieetyczne pozyskiwanie oleju palmowego. Sprawą żyje już cały świat za sprawą akcji organizowanej pod siedzibą koncernu oraz zakazanej w Wielkiej Brtanii reklamy świątecznej z orangutanem w roli głównej.

Codziennie z powodu niszczenia siedlisk ginie 25 orangutanów – podaje Greenpeace. Zwierzęta te żyją w lasach deszczowych, które są systematycznie likwidowane na rzecz plantacji palm kokosowych. W ciągu dwóch ostatnich lat ubyło aż 70 tys. hektarów lasów, a przyczyniło się do tego 22 dostawców oleju palmowego dla Mondelez – stwierdza w swoim raporcie organizacja. Surowiec ten jest stosowany do produkcji niektórych słodyczy, a według serwisu Independent koncern jest jednym z jego największych odbiorców.

Aktywiści Greenpeace zorganizowali specjalną akcję przed siedzibą firmy w USA. Zainstalowali gigantyczne ciastko Oreo o tzw. smaku wylesiania, by pokazać jak poważny jest problem nieetycznego pozyskiwania oleju palmowego.

W odpowiedzi na stawiane zarzuty koncern Mondelez wystosowała oświadczenie, w którym zapewnia, że od pięciu lat kupuje olej palmowy z certyfikowanych upraw. Jednocześnie firma wezwała swoich dostawców do ciągłego polepszania praktyk i monitorowania plantacji, z których pochodzi olej.

W Wielkiej Brytanii temat sytuacji orangutanów został poruszony przez tamtejszą sieć supermarketów Iceland Foods w świątecznym spocie. W reklamie mały orangutan tłumaczy dziewczynce, dlaczego znalazł się w jej pokoju. Zwierze mówi, że nie ma się gdzie podziać, bo nie ma już domu. Las, w którym mieszkał doszczętnie wycięli ludzie po to, by założyć tam uprawę pod produkcję oleju palmowego, a jego rodzina nie przeżyła. Filmik został zakazany w brytyjskiej telewizji, ponieważ uznano go za polityczny (powstał dla Greenpeace). Iceland Foods tłumaczy, że chciało swoją kampanią zwrócić uwagę na dramatyczną sytuacje zwierząt zamieszkujących lasy deszczowe.
Spot jest dostępny w serwisach społecznościowych.

data publikacji artykułu: 2018-11-20

Popularne teraz

Komentarze