2020-02-12 11:37

Szmery sercowe u yorkshire terrierów

Yorkshire terrier to bardzo popularna rasa psów. To powoduje, że yorki są jednymi z częstszych pacjentów lecznic weterynaryjnych. Zdarza się, że powodem takiej wizyty jest chorujące serce psiaka.

Czasem podczas badania klinicznego, a dokładniej w trakcie osłuchiwania psa, lekarz weterynarii stwierdzi, że słychać szmer sercowy. W takim wypadku wskazaniem będzie przeprowadzenie dokładnego badania kardiologicznego. Na jego podstawie określona zostanie przyczyna powstawania szmerów, a także wdrożone zostanie odpowiednie leczenie pupila.

Niektóre przyczyny występowania szmerów sercowych u psów rasy Yorkshire terier:

• przetrwały przewód tętniczy Botalla (wada wrodzona)
• zwężenie pnia płucnego (wada wrodzona)
• zwężenie aorty (wada wrodzona)
• przewlekła choroba zwyrodnieniowa zastawek

Niektóre objawy towarzyszące chorobom serca u psów:

• przewlekły kaszel
• niska tolerancja wysiłkowa
• duszności

Lekarz weterynarii dobierze odpowiednie leczenie na podstawie diagnozy, ale również cech samego zwierzęcia, tzn. jego wieku, płci, aktywności fizycznej i ogólnego stanu zdrowia. Należy mieć świadomość, że wada serca nie musi oznaczać poważnej choroby. Czasem jest to wada lekka, która tak naprawdę nie wpływa na samopoczucie zwierzęcia. U młodych psów, w których przypadku stwierdzono nieprawidłowości w pracy serca, przyczyną mogą być wady wrodzone. Z kolei u starszych yorków, przyczyną problemów z sercem najprawdopodobniej będą nabyte choroby serca. Zwierzę u którego stwierdzono chore serce, powinno być pod stałą opieką weterynaryjną. Zaleca się to po to, aby w razie konieczności, natychmiastowo zareagować odpowiednim leczeniem.

data publikacji artykułu: 2020-02-12