Stres u szczeniaka

Witam, od dwóch tygodni posiadam szczeniaka 2 miesiace i 2 tygodnie, rasa gryfonik, suczka. Jest chowana na karmie suchej którą dostaliśmy z hodowli, royal canin. Wiem że to niezbyt wartościowa karma. Otatnio kupiliśmy jej 1st chois, ale nie chce jej jeść. Ogólnie ma duży apetyt, zjada wszystko co napotka na drodze. Ma problem z zjadaniem własnych odchodów. Zaczeliśmy jej podawać rumen tabs. Na razie nie zjada każdych, chociaż czasem jej się zdarza. Jest jeszcze przed drugim szczepieniem standardowym. Przez pierwszy tydzien, bylismy z nią cały czas w mieszkaniu, żeby dostosowała się do nowych warunków. Niestety od poniedziału musieliśmy wrócić do pracy i sunie była przez ok 5h sama. Wcześniej zostawialiśmy ja na próbe na różny czas, max 2h i dobrze to znosiła. Natomiast w poniedziałek jak nie było nas dłużej to troche popiskiwała i zrobiła pare rzadkich kup. Od tego czasu rano jak wstaje kupa jest ok, zwarta, natomiast po wyjściu są to bardzo rzadkie kupy, wieczorem znów są w miare normalne. Chciałam zapytać czy to może być objaw stresu, przez zostawaniem samej w domu? Czy coś innego?

Tak wszystko wygląda na to że jest to objaw stresu i lęku separacyjnego, możecie Państwo spróbować podawania preparatu o nazwie Adaptil, dostępnego w niektórych lecznicach, są również obroże tej samej firmy zmniejszające stres które można zakładać szczeniętom pozdrawiam Paweł Walendzik

Dane zanonimizowane
Odpowiedzi udzielił lekarz weterynarii, konsultant portalu vetopedia.
Uwaga! Porada internetowa nie zastąpi badania i nie można jej traktować jako diagnozy. Jedyny właściwy wynik i diagnozę moża otrzymać w gabinecie weterynaryjnym po dokładnym zbadaniu zwierzaka przez lekarza weterynarii.