Pies szczeka na wszystkich przechodniów

Witam. Moja 3 letnia suczka, kundelek szczeka na wszystkich przechodzących obok bramy, szczeka dosyć długo - dopóki widzi danego przechodnia. Szczeka również na domowników do czasu aż ich nie rozpozna - wtedy zaczyna się cieszyć. Niestety to ciągłe szczekanie bardzo denerwuje sąsiadów i już mówią pół żartem pół serio że jej coś zrobią. . . Co może być przyczyną takiego szczekania? Jak sobie z tym poradzić?

Przyczyna zachowania Pani suczki może być co najmniej kilkuskładnikowa: 1) nawyk tzn. Pies przez bite 3 lata nauczył się tak zachowywać a ponieważ szczekanie należy do grupy tzw. Zachowań samonagradzających - będzie to kontynuował 2) nuda - większość psów, które notorycznie oszczekują przechodniów, inne psy, samochody itp. Zwyczajnie się nudzą i szczekanie służy im za przysłowiowy "zapełniacz czasu" 3) predyspozycje rasowe: pewne rasy psów częściej używają głosu jako wyrazu swych emocji (np. Owczarki szetlandzkie, belgijskie) pomimo, że suczka jest mieszańcem krew przodków może mieć również znaczenie 4) i na koniec: czy suczkę ktokolwiek nauczył spokojnego reagowania na przechodniów? Czy raczej próby uspokojenia szczeku polegały na "przekrzykiwaniu" psa? Reasumując: aby zaradzić problemowi proszę najpierw przeanalizować wspomniane wyżej a możliwe czynniki opisanego zachowania. Rozwiązywanie problemu należy zacząć od poznania jego przyczyny. Pozdrawiam

Dane zanonimizowane
Odpowiedzi udzielił lekarz weterynarii, konsultant portalu vetopedia.
Uwaga! Porada internetowa nie zastąpi badania i nie można jej traktować jako diagnozy. Jedyny właściwy wynik i diagnozę moża otrzymać w gabinecie weterynaryjnym po dokładnym zbadaniu zwierzaka przez lekarza weterynarii.