Krwawienia z nosa u psa

Witam mam 11-letniego labladora o imieniu brytan. Pies krwawi z nosa i jamy ustnej od dwóch dni, jak kicha to taka skrzepniętą krwią, jest wesoły ma apetyt. Byłam u weterynarza, który dal psu 3 zastrzyki, w tym antybiotyk i zastrzyk przeciw wystąpieniu krwotoku, sam weterynarz nie potrafił zdiagnozować przyczyny krwawienia. Osłuchał psa serce i płuca, są czyste, nic na nich nie słychać. Pies 2, 5 roku temu miał wycinanego guza z tylu łapy, bo stwierdzono u niego złośliwy nowotwór drobnokomórkowy. Bardzo proszę o podpowiedz, co może być przyczyna krwawienia, czy to może mieć coś wspólnego z guzem i czy psa to boli, dziękuje

Krwawienie z nosa i / lub jamy ustnej może być związane z chorobą zębów, urazem, przetoką i zmianami nowotworowymi. Niestety bez dokładnego badania i prawdopodobnie bad. Rtg podejrzanej okolicy niewiele da się ustalić. Przerzuty guzów złośliwych są bardzo prawdopodobne ale żeby postawić właściwe rozpoznanie potrzebne są badania! Czy piesek odczuwa ból? Z reguły jeśli coś boli to zwierzaki mają gorszy apetyt i nie mają ochoty na zabawę lub dotykanie bolesnej okolicy. Ale nie zawsze, niektóre pokornie znoszą ból o małym i średnim nasileniu. Proponuję dalej szukać przyczyny krwawienia żeby niepotrzebnie nie narażać zwierzaka na ból lub dyskomfort przy oddychaniu.

Dane zanonimizowane
Odpowiedzi udzielił lekarz weterynarii, konsultant portalu vetopedia.
Uwaga! Porada internetowa nie zastąpi badania i nie można jej traktować jako diagnozy. Jedyny właściwy wynik i diagnozę moża otrzymać w gabinecie weterynaryjnym po dokładnym zbadaniu zwierzaka przez lekarza weterynarii.